Tuesday, February 10, 2009

Underbara Vinterdag!!!


Å nu har livslusten återvänt till mig!!!Snön vräkte ner i ett par dagar och förvandlade den tråkiga vardagen till ett glittrade kallt Sagoland!!!
Jag ÄLSKAR snö..Älskar,älskar..
Det är så vackert och jag blir glad av det här..Så här ska Vintrar vara!!!Jag har saknat det så!!!!!!!
Iaf,jag tog en promenad..Det gör jag föresten varje dag nu när det är så vackert där ute..Första dagen följde Elmo med..Tog lite bilder,ochlyckades iaf få till en..Den ovan..Vackra Stiliga Elmo..Elsas förstfödde unge som kom ut med svansen före..Snart två år sedan. han hängde med till affären..Rullade i snön,hoppade i snövallarna,smög på småfåglarna och var allmänt pigg och busig.. =)
Igår fick jag sällskap av lilla Elna,Elmos kullsyskon.Hon var lite mer hoppig och dan,så det var svårt att överhuvudtaget få henne att fastna på nån bild!!Hon hängde med en liten stund,men var lite jobbig då vid varje villainfart så skulle hon in å kika.. =) Det slutade med att jag fick släppa in henne igen,och gå iväg själv.. Nu ska jag ut igen..Det är inte lika vackert ute idag som igår..Det är mulet igen,igår sken solen och himlen var klarblå..Undra tro,får vi mera snö???
Termometern står på -4,6 grader.

3 comments:

Anonymous said...

Nä, fy för snö och kyla.
Visst mina katter kanske är lite tjocka men dom är inne katter ( bor i lght tyvärr)och ändå så får dom rätt sorts(dyr)mat som jag köper på zoo butiken och ingen skräp mat från matbutikerna.

girlinblack said...

Missförstå mig rätt!! =) Tjocka katter är vackra och härliga!!
Ett par av mina katter går ute,men det är inte mitt ideal,jag oroar mig en hel del,men jag har ju märkt att en del katter bara måste ut liksom,de är inte lyckliga inomhus,så är det med Elmo,så han får gå ute..Nu bor jag i ett mindre samhälle också,långt från stora vägar så det känns hyfsat tryggt ändå,men helst hade jag velat haft honom inne jämt.. =/
jag föredrar också maten från djuraffären/veterinären,jag brukar köpa "Hills",den gillar de,fast just nu när ekonomin blitt sämre får det tyvärr bli "Friskies" från affären istället..Men den tycker jag verkar ok.

Anonymous said...

Joda jag förstod dig rätt inget annat...Majsan är en sån katt som ibland vill gå ut men det går ju inte och jag tycker synd om henne. Det blir ju att man skuld belägger sig själv för att man bor i lgnht. Om det inte funkar längre fram så vet jag inte vad.