Monday, June 4, 2007

Kattungarnas Andra Vecka


Hmm,jaa finns det nåt sötare i hela vida världen än denna lilla kisse?Nä,just det..Kattungarna är ju inne på sin andra vecka här på jorden,och jag försöker fotografera dem litegranna..men det är svårt.När jag kommer där med kameran och ska ta kort så blir de så nyfikna,och försöker kravla fram till mig,och då går det inte så bra att ta kort nej..

De har legat i min säng hela denna vecka också.Elsa tycker tydligen att det är det bästa stället för dem..och visst har vi de mysigt där,allihopa.. =)Men lite trångt blir det ju..För Elsa och ungarna tar ju upp halva sängen,sen så ska Ester ligga bredvid mig också..Elvis han har också flyttat in i sovrummet nu,men han envisas med att ligga i kartongen jag gjorde ordning åt Elsa.Den står nedanför min säng..Så jag har alla gosingar nära mig =) (fattas bara Findus och Ellie..)

Den här veckan har iaf alla fått upp sina ögon...De är så söta..Ögonen har väl inte fått sin färg än,och de är alldeles mörka..de är såååå söta!Men jag har ett litet bekymmer.Den största kissen,han har nån infektion eller så i sitt ena öga,så det varar igen,och klibbar ihop ibland..Det oroar mig en del..Elsa tar ju hand om mycket sånt där,hon putsar och tvättar de mest hela tiden,men ögat har klibbat igen i flera dagar nu..Hmm,måste ta kontakt med en veterinär..

Dem har också börjat röra på sig lite mera,det är fortfarande väldigt skakigt när de ska stå på benen,men de gör framsteg varje dag..När jag kommer och lägger mig i sängen så ska alla ungarna komma till mig,och kliva på mig,nosa..borra in sig i min mun och näsa..åh,så gulliga de är.. =) Men,men jag får väl se om jag tycker de är lika gulliga om ett par veckor..när jag har fyra små monster som ska busa,klättra och vara överallt.. =)

No comments: