Monday, June 11, 2007

Kattungarnas Tredje Vecka

Japp,dom har redan blivit tre veckor nu!!Guu,va tiden går fort..
Dom ligger fortfarande i min säng,det går rätt så bra,jag puffar undan dem lite så jag får plats oxå!!Men dom växer så det knakar..Jag berättade för Persson om min monsterkatt,killen som är störst..Han blev nyfikenför han gillar stora katter..Han försöker förgäves göda Tintin,men han blir inte så mkt större än vad han är..Jag tror den här katten kanske oxå kan bli lite långhårig,han har nämligen mkt fluffigare päls än de andra..Persson kom över och tittade på kissen..Han blev nog rätt förtjust vad jag tror..Men tyvärr så ser det inte ut som om han kan ta hem honom..tjejen hans är ju allergisk mot katter visst..suck..Annars tycker jag Persson borde få katten..han kan verka brutal mot sina katter ibland,han lyfter ju dem i nackskinnet..det får man inte göra jue..Men jag vet att Persson älskar sina katter iaf..Persson är gooo..Saknar han som min kompis..Visst är vi fortfarande kompisar,men det är ju inte alls samma sak nu när han har tjejen boende hos sig..Men tjejen är ju en helt ok person,så jag tycker det vore tråkigt om hon flyttade oxå..Fast jag vill nog bra gärna ha honom bara för mig själv.. =) Alltså inte på det sättet..Men han ska liksom bara finnas där som han fanns förr..Men jag förstår ju att han måste få ha ett eget liv oxå.Han är ju ung.
Jaja,det var ju kattungarna det skulle handla om jue!!Vad har de gjort denna veckan då?Nja,få se nu..Sovit?Ätit?Sovit igen?Ätit lite mera??? Ja det händer inte så mkt mera faktiskt..Jo,de brukar piggna till lite när jag kommer och hoppar upp i sängen,då ska de nämligen allihopa komma fram till mig,och nosa och klättra och undersöka mig!De är sååå goa!!!De har ju börjat knata runt lite mera,och det är flera gånger som jag har hittat dem nere på golvet,där de legat och pipit.. =)Ester har oxå vart rätt så brutal ett par gånger vad jag har sett iaf..Tycker det ser läskigt ut när hon ska busa med de små liven.Ester är ju nästan fullvuxen!De här små krabaterna är ju som en liten mumsbit för henne..Men jag lämnar dem ju ensamma hela dagarna när jag åker iväg,så det verkar ju funka.Elsa håller lite koll antagligen.Fräser till är de blir för mycket runt omkring..

Nåja,nu är det söndag kväll.Jag ska strax gå och lägga mig,för det är ju Måndag och gruppen börjar ju som vanligt klockan 9.Jag måste vara där i tid den här gången!jag har kommit rätt så hyfsat i tid de senaste gångerna,men förra veckan kom jag minst en halvtimme försent.Inte bra..
Jag har varit lite duktig idag iaf.Jag for över till Persson och fick faktiskt en del gjort.Håller fortfarande på och slipar den där ramen,de är sååå trist,men jag måste ju bli klar med den snart,för då ska Persson svetsa min andra Amazon,och så kan jag få igenom den på besiktningen.. =)..Nä,nu går jag och lägger mig..Natti natti

No comments: