Monday, January 19, 2009

Jag undrar..

..om man verkligen blir hungrigare när man inte har nå pengar att köpa mer mat för..?? Jag tror faaan det..Ååå,så jäkla hungrig jag varit..detta är inte alls roligt..pengarna tog slut för ett bra tag sen..fick ju leva på en tusing mindre denna månad för det gamla banklånets skull..Sen dess har jag väl pantat lite flaskor här,fått pengar för kattvaktning där,och länsat morfars bensinkonto där(han har sagt att jag får göra det..) och idag var det dags att ringa skrotgubben för att komma å hämta en av mina bilar..min Volvo 745..den har ju mest stått det senaste året eller så,men det går ju att köra den,därför har jag tyckt det vart onödigt att skrota den ju.. =( Typiskt mig.. "man kastar väl inget som fungerar" ?? =)
men,men,nu behövde jag pengaroch grannarna tjatar på att jag har en "massa" skrotbilar häromkring,och jag vill ju inte bli vräkt heller(fast största anledningen var ju min desperation efter pengar å mat förståss..).Det fanns en annaons i Sala-bladet (han annonserar varje vecka) att han kommer och hämtar folks skrotbilar och för det får man 400 spänn..Så jag ringde honom,men eftersom min bil tydligen är jääääättegammal,och inte har nån katalysator,så skulle jag bara få 200 för den..Men 200 är 200,kunde nog inte få en bättre affär..Så jag vinkade farväl åt min lilla 745:a (Jonathan som Miranda kallat den för..) och stoppade på mig hundringarna och gick sen till affären..Där blev det det viktigaste..Mjölk,Ägg,Grillkorv,Julmust,Tomater och en burk kattmat..(den var egentligen inte alls nödvändig,för de har torrfoder,men de har vart så söta å gulliga så jag tyckte de förtjänade en burk me mat..De ÄLSKAR den där burkmaten,jag brukar köpa av märket "MJAU" lite då och då..)
Så blev jag mätt idag med..har en hundring kvar,få se vad den räcker till..Nästa Måndag kommer min utbetalning..En vecka kvar..

No comments: