Saturday, January 24, 2009

Mitt Livs Stora Kärlek

Japp..London är det.. Så är det.. Det är mitt livs stora kärlek.. Vad jag än gör och vem jag än är med så är det London jag längtar till.. Så är det alltid.. Men vet inte om jag kan bo där..jag vill ha mitt lugn och ro..Mina svenska skogar.. Men så fort jag läser nåt om London eller ser en film på tv som utspelar sig i London så bultar mitt hjärta och jag vill dit..Jag saknar det så..Jag måste dit för att bara få andas lite..Andas in atmosfären.. bara få strosa runt..på deras trasiga ihoplappade trottoarer,se åt höger först innan jag korsar en gata,köpa Evening Standard av gatuförsäljaren innan jag strosar in på puben,tar en halva cider och slår mig ner i nån soffa i ett mörkt hörn av puben,där jag fortfarande har bra koll på baren och kan kika på folk..tar en halva till,går sen ut..Ljuset,Lukterna,Ljuden.. Jag längtar längtar längtar..

1 comment:

Anonymous said...

London ar en fantastisk stad och jag tror knappt att den har forandrats alls sen du bodde har. Javisst byggnader och sant men kanslan ar den samma. Love it!