Tuesday, July 24, 2007

Allt ska man göra själv..

Så tog jag bort fästingen från Elvis huvud igår då..Blää..Vad äckligt det är..Jag använder visserligen en pincett,men det är vidrigt ändå..Jag la den i slasken och hällde kokande vatten över den..Jag hoppas att den dog av det..Det vet man inte,för fästingar är visst som kackerlackor,skulle överleva en atombomb!!Jag dödade en jättespindel på samma sätt förra veckan..Usch,det är därför man borde ha en karl här i huset.. =)

Nåja.Vaknade klockan 7 i morse av en kattfight..Jag har vart så jäkla trött den senaste veckan eller så,med alla katter som håller på,så jag har inte fått nån djupsömn direkt.Vaknar till titt som tätt,drömmer en massa konstiga saker också..
Så här är det alltså..Morsan skulle ut och segla med Lennart,så jag sa att ja kunde se till Findus åt henne..Det enklaste alternativet var ju att hon tog hit honom till mig,så slipper jag åka in till stan varje dag,och Findus skulle bli mindre ensam,och jag har ju så många katter ändåså just nu så jag tänkte inte det skulle spela så stor roll med en katt till.Dessutom hade ju han bott här hos mig tidigare,och det gick jättebra med de andra katterna.Ester och han var ju som "two peas in a pod","ler och långhalm" eller hur man säger..
Men..och det var ett stort MEN..Nu hade ju Elsa fått ungar..Tänkte ju inte jag på..Findus är ju så snäll,gör inte en fluga förnär..(iof,det gör han..han har tom fångat en fågelunge..) men tydligen räckte det bara med blotta åsynen av Findus för att göra Elsa som tokig!!!Alla som har sett eller hört katter slåss vet hur hemskt det låter..Detta hade jag nu i min lägenhet!!! oj oj oj säger jag bara..Stackarn Findus var tvungen att fly för sitt liv..Ester blev skräckslagen,och de senaste dagarna har hon tillbringat uppe på köksskåpet..Enda gångerna hon vågar sig ner typ är när hon ska på toa,då kryper hon dit.. Findus håller sig i mitt sovrum.Så fort han vågar kika ut en liten stund,är Elsa där och ska mörda honom..Jag har dörren öppen medans jag är hemma,men så fort jag ska iväg,så stänger jag den,så det inte inträffar något otrevligt medans jag är borta!!

Ja det här blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig då förståss..Som det är nu så är det hela rätt så jobbigt faktiskt..Speciellt som jag liksom aldrig får sova..Jag blir ju helseg då.Orkar ju i stort sätt inget annat än å lufsa runt här hemma.Jag har jobb att göra..Men Mamma kommer hem igen till helgen,kanske tidigare om det inte slutar att regna.Hon ringde mig igår kväll föresten..hihi.. =) det här var lite lustigt..Hon hade vart tvungen att åka till sjukhuset i Mariefred eller nåt,för hon hade trampat på en av Lennarts fiskekrokar där på båten..Hon var så arg,för hon sa att han är så slarvig och slänger sina grejer överallt..Jag tyckte det lät så kul när hon sa det,för det låter precis som han,han verkar lite småsnurrig sådär..Men fan,det måste ha gjort jäkligt ont att trampa på den!!! De hade visst fått skära upp foten och sy igen det efter att de fått bort kroken.. =(

Nåja..Vad ska jag göra nu då?Hmm.Det bästa vore ju att nu när jag ändå kommit upp så här tidigt att försöka att åka iväg och jobba lite..Fan,jag var där och slipade igår..Jag blev skitdeppad!!!Jag var helt själv..hittade inte ens på radion ,så jag var i det hela helt ensam med bara mina egna tankar och den där jävla stora omöjliga evighetsjobbet!!!Motivationen och orken bara rann ur mig så fort jag bara såg på den..Han som har beställt jobbet har ingen aning om hur omöjligt det är att få det så som han vill ha det!!!Jag är dessutom perfektionist när det gäller mina jobbuppdrag,och blir heltokig och deprimerad när det inte blir som jag vill!!! Iof,om jag fick 1000 dagar på mig att göra det,och kanske 20.000 kronor så skulle jag kunna fixa det just så som han vill ha det.Perfekt.Men nu har jag inte så lång tid på mig,och kommer inte ens i närheten av de pengarna..Jag väntar mig inga pengar alls faktiskt...Jag Galen??? Nä,men det är ju så att jag gör det där jobbet mot att Persson svetsar ihop hjulhuset på min Amazon,så att jag kan besiktiga den..Det är ju därför jag gör det..Men om jag bara hade vetat vilket jävla mastodontjobb det blivit av det hela,så hade jag nog gått till en verkstad och betalat för att få hjulhuset svetsat!!!

Äh,jag ska ta en kopp te till å ett par mackor,sen åker jag.. =(

No comments: