Tuesday, July 17, 2007

Jag måste få gnälla lite nu..

Vad fan är det för liv man har egentligen???Här sitter man dag ut och dag in,och typ ingenting förändras..Men gör nåt åt det hör jag folk säga då..men jag håller ju på,men det tar ju sån tid ..
Allt jag är intresserad av att göra kostar pengar..nåt jag inte har särskilt gott om direkt.Lever ju på existensminimum nu.Som tur är höll kronofogden med om att de drog för mycket pengar från mig,det var riktigt illa där ett tag,men nu kommer jag att få lite mer pengar..så jag kan betala hyran å elen iallafall.. =/ Pengar över till nåt extra blir det väl inte direkt.men nu har jag sommarlov från mina rehabiliteringsgrupper iaf,så då kan jag spara in lite bensin..
Jag orkar heller inte jobba svart.Speciellt inte inom bilslipningsbranschen..Jag är alltför petig,och då tar de så lång tid innan jag blir klar,och det känns liksom som helt meningslöst då.Dessutom kan de ibland göra så att folk blir lite sura för att de tar sån tid,och då blir det bara ännu jobbigare att göra nåt..
Suck suck suck..Nu ska jag kanske ut på arbetsträning i höst oxå.De på Rehab vill ja att man bara jobbar ett par timmar om dagen då,men det känns ju frustrerande också.Hur fan skulle de vilja anställa mig sen då,när de bara sett att man lullat runt i ett par timmar per dag..men samtidigt känns de ju också helt meningslöst att försöka visa sitt bästa å jobba 40 timmar i veckan,det bästa man kan för att visa dem,och så ändå inte tjäna nåra pengar på det??Fan va värdelöst... =(
Jag vill ha pengar nu!Jag vill ut och resa!!Jag måste till London,sen vill jag se övriga Europa..Ska jag behöva vänta tills jag blir pensionär tills jag får leva livet? Föresten det kommer att vara skit då med,för jag kommer knappt att få nån pension hehe.. Men har ja tur kanske jag hittar nån gammal gubbe då på hemmet som man kan hänga ihop med.Då är de för gamla för att kunna springa ifrån en iallafall..hehehe =)
Jag funderar på att bara sluta på rehab och bara ta nåt jävla städjobb eller så,men då hamnar jag i den där cirkusen igen..Där man aldrig får ett fast heltidsjobb.Det kommer säkert att kännas helt ok i början,att komma ut och få göra lite nytta i samhället..men det kommer nog inte ta så lång tid innan jag hamnar i min depression igen..Jag måste få göra nåt som känns betydelsefullt och meningsfullt både för mig och andra..Nåja,då är det väl bara att bita ihop då..å streta på...

No comments: