Tuesday, July 24, 2007

Till 99,9 %

Jag misstänker att den där 28åringen de skriver om i tidningarna..(han som knivmördade en 19 åring förra veckan på Odensvi) är min gamla klass/jobbarkompis S...Jag bara fick det för mig..Beskrivningen jag läst i tidningen stämmer så väl in på honom..Jag är 99,9% säker på att det är han det handlar om.. Läskigt..Fan,jag brukar alltid tro att det finns nånting gott i alla människor,så i denna person..Vi hade våra duster,det hade vi..total personkrock oss emellan..mot slutet då vi jobbade ihop var det mest bara hätska ord,han gjorde mig galen och antagligen var jag rätt duktig på att reta upp honom också.De som såg oss sa att vi käbblade som syskon..Nån gång kom vi överens,men annars så var det bara bråk..Han hade knepigt humör..Ena stunden var han glad och rolig,nästa stund kunde han va helt i sina egna tankar och sen bli förbannad och så bara rusa iväg nånstans..Han hade många skumma grejer för sig,en massa affärer av olika slag..Vid ett tillfälle kom det in en kille på jobbet,och började tjafsa med honom..den här killen tog upp en barstol och skulle slänga den på S,som bara stod å glodde på honom,sen ställde han ner barstolen,och då såg jag hur det blixtrade till i handen på honom,han hade en stillettkniv i handen och gjorde en rörelse som att han skulle skära halsen av S.Men så vände han och sprang ut.S sprang efter honom..Så blev det lite tjafs där ute på gården..De skrek och gapade,en del på svenska och en del på deras språk..kan de ha varit persiska?..Iaf,då kom de över från den andra gården,och då hoppade killen med kniven in i sin bil och drog iväg snabbt som attan..
Jag var shockad en stund.Jag satte mig ner och tänkte att va fan.Nu får det vara nog.Så här ska man inte behöva ha det på sin arbetsplats..nu går jag till min arbetsförmedlare och säger att jag skiter i det här..
Men jag fortsatte jobbet..Jag trivdes jäkligt bra där trots allt.Det som störde mig med jobbet var just S..Vi hade lite (underdrift) samarbetssvårigheter..Men trots allt tjafs å så,så verkade han inte vara våldsam..Som de gånger jag av ren ilska flög på honom och skulle slå honom,drog han sig bara undan.. =)
Jag kan verkligen inte fatta att han kunde sticka in kniven i någon!!!Nog för att han är en idiot..Men,det är sjukt helt enkelt.Det måste vara han det hela handlar om..Fan,vad han måste önska det va ogjort..Det tror jag.Han måste känna sig jävligt misslyckad.Hela hans liv har just gått åt helvete..Han som då redan för två år sen stod å snacka om att han ville hitta en go tjej och att han ville jobba (fast jag kan inte säga att han var särskilt arbetsvillig..) och ha ett hyfsat liv..Saken var väl att han inte kunde vänta med att tjäna stora pengar utan för den sakens skull höll på me skumma affärer vid sidan om också..Hmm...Va sjukt det är..

No comments: