Tuesday, May 15, 2007

Arvet

Ja just det,"Arvet"... Hehehe..Så här var det..En farbror till min Pappa dog förra sommaren.Assar hette han.Alltså min farfars bror.Jag hade inte ens vetat om att han existerade.Men han dog i juni-juli förra året och han hade ingen egen familj,ingen fru eller några barn,så då går ju pengarna som finns kvar efter honom till de närmsta släktingarna..i detta fallet till hans syskons barn..Och nu är ju inte min farfar i livet längre,och inte heller min pappa tyvärr,så då går ju pengarna vidare till dom som finns efter honom,alltså vi syskon.Så får vi ju dela pengarna emellan våra farbröder som fortfarande är i livet och så våra kusiner,sammanlagt en sisådär 30-40 personer!! Min farfars bror hade visst varit sjuklig hela livet också,och han lämnade ju inte efter sig några större summor pengar.Men ändå skulle det iaf bli så att vi skulle få en typ 600 kronor var..Just nu så skulle det ju vara en hel förmögenhet för mig..med min nuvarande ekonomiska situation.
Men jag ser det ju så här..att det är ett arv efter en släkting till mig,en människa jag inte kände,som levde sitt liv,och dog,och så blev det en liten slant lämnad till mig,en avlägsen släkting han säkert inte ens visste att han hade..Jag kan ju inte använda de pengarna till nån räkning..det går ju inte..Måste ju göra nåt särskilt för de pengarna,så känner jag jue..nu räcker ju inte 600 kronor speciellt långt här i världen..men nåja,kanske blir det en pubkväll iaf? Men jag känner ju sånt sug efter att tatuera mig lite mera.. =) Jag vet nu precis vad min nästa tatuering blir,jag har ju annars många ideér,och många tattoos som jag vill göra,på lite olika ställen på kroppen,men den som jag ska göra härnäst,det är bestämt.. Jag vet inte än vad det kanske kan komma att kosta,men jag tror inte den blir så dyr..Kanske räcker det med 600 ??Åhh,jag har sånt sug efter en tattoo... =)
Usch,med ekonomin blir det bara värre och värre..Igår fick jag avslag från CSN med att betala tillbaka mitt gamla studielån..Fan,vad hårda de är där!Sen måste jag fightas med lite andra ställen som ska ha pengar..När jag mådde som sämst och va ute på praktik för ett par år sen,och ändå bara fick ut en 3500 i månaden,som skulle räcka till allt,då orkade jag inte hålla ordning på alla räkningar som bara hopades,och jag hade ju ingen möjlighet att betala dem,så dom fick ju gå till Kronofogden..Så nu ligger det en massa gamla studielånsräkningar där och växer och växer..Som tur är det inte så mkt pengar,det går att betala tillbaka..Men inte just nu!!!Jag är ju sjukskriven..när jag fick ut åtta i månaden,då kunde jag leva,men som det är nu när Kronofogden drar pengar av mig,och jag bara får ut en 6000 i månaden,då går det inte!!Det går inte ihop!! Och så igår fick jag veta att de ska börja dra ytterligare lite pengar av mig...SUCK SUCK SUCK...Hur ska jag klara mig???

No comments: