Saturday, May 19, 2007

Tomhet

Jag får sån jävla otäck känsla av tomhet ibland..Den liksom bara dyker upp över en..Jag sitter här och suckar,och tänker,fy faan vad mitt liv är VÄRDELÖST..Tar bara upp plats.Vad är meningen med mitt liv egentligen?Kostar bara samhället en massa pengar och besvär,så känns det..Jag har pratat om det med mina Samtalskontakter (eller vad de nu kallas)där uppe på lassarettet,men de är ju rätt så okay för de säger till mig att alla kostar pengar i det här samhället,på ett eller annat sätt,så det ska jag ju inte tänka på..Och det är väl såklart,de ska ju oxå ha nåt jobb och en lön antar jag.. =)
Jag hittade två flaskor Smirnoff Ice i skåpet när jag höll på att städa här hemma häromdagen,jag drack upp dem häromkvällen oxå..Då,när jag drack dem och en kort tid efter kände jag liksom positiviteten och ide'erna bara bubbla inom mig!!Kände att "jag kan visst det bli lycklig igen,jag ska fixa det här!!" Men ska jag behöva vara ständigt berusad för att få uppleva dem känslorna??? Låter ju sunt..
Tog en liten promenad till affären för att köpa lite mat till katterna(Elsa har inte fått sina ungar än..hur stor ska hon bli?jag börjar bli lite orolig..),och precis när jag kom hem ringde telefonen.Det var Inger.Hmm,och vad kan hon vilja då??Hmm..Jag svarade inte för jag kände att jag inte orkade det just då,men jag ringer upp henne om en stund..Antagligen vill hon väl att jag ska vara chaffis ikväll..Jag måste jobba åt Persson,men jag har ju så svårt att säga nej när hon frågar mig om jag vill köra.Ibland vill jag bara vara hemma,men ibland har jag saker jag måste göra..men så låter det ju lite kul att komma iväg,och ut,och kanske åka på nån cruising,kanske se nåt band,och se lite folk osv..osv..Kenta och Inger är bra människor oxå,jag gillar dem.Oftast har de bra människor med i bilen oxå.Jag kör fan inte åt folk jag inte gillar,det är det absolut inte värt!! Jag ska ringa och se vad det gällde..
Men ifrån Ransta kommer jag ju ändå inte,hehe...Åh,vad förbannad jag var igår!!!Jag hade gjort ett litet jobb åt en kompis(åkte och hämtade en bil..) och fick ett par hundralappar för besväret..Tänkte jag skulle slänga i lite bensin i 745:an och dra iväg till Sala för att handla lite mat..Men,sedelautomaten här på macken i samhället,var trasig,så man kunde endast tanka med kort..Nu har jag ju inga pengar på mitt kort,så jag tänkte att jag skulle chansa och se om jag ändå kunde ta mig till Sala på den tanken jag hade..Jag har ju ändå ingen tid att passa tänkte jag..Men sen efter nån kilometer tänkte jag att det vore dumt att chansa,va drygt me bensinstopp,så jag vände och åkte tillbaka till Ransta..Precis vid infarten så tog bensinen slut..så jag rullade ner till ett lämpligt ställe att ställa bilen på,och där fick den stå..Och där står den än!!! SUCK..
Jag kommer inte härifrån..så enkelt är det..Visst gillar jag att bo här,ja trivs jättebra här ute på landet..Men,jag vill kunna ta mig härifrån när jag vill.. =)
Jag måste ju in till stan på Måndag iaf,så till dess måste jag ha löst soppaproblemet..Morsan snackade nåt om att komma och hälsa på imorrn,söndag.Får väl hoppas på det,och att hon kanske kan tanka i en liten slurk i min dunk,så jag kan fylla på 745.an och flytta på den..

Kände att det var väldigt kvavt när jag va ut till affären,funderade på om det skulle vara så,eller om det bara var jag som mådde dåligt..Men nu kom det..Blixtarna och Regnet..Härligt!!! fast jag har inte hört nån åska..?...

No comments: