Sunday, May 27, 2007

Kattungarnas Första Vecka

Ja,så var det då en vecka sen de föddes,de små liven!!!detn har varit spännande,en helt ny upplevelse för mig,och jag är rätt så trött faktiskt..Sen Elsa flyttade in småttingarna i min säng,så har jag ju inte kunnat sova riktigt,inatt var det extra jobbigt..De har ju blitt lite större,och då piper de också högre!!De visar missnöje,och egna viljor..En del kravlar iväg åt olika håll,speciellt en,den första ska upp på mig hela tiden,vill ligga på min arm..Gosing..Den röda kravlar iväg åt andra håll och piper förskräckligt,två gånger har jag fått rädda den från Esters lekfulla tassar!! Jag vet inte om de kan skadas av en äldre katt,jag måste fråga nån som vet..Ester är ju väldigt nyfiken på kattungarna..Hennes lekkamrat Findus har ju flyttat hem till min Mamma,så hon vill ju busa..Men de är nog lite för små ännu..Men Elsa håller lite koll..Hon är en väldigt uppmärksam Kattmor.. =)
Det som har ändrats under den här första veckan är väl att de har börjat röra sig lite mer nu de senaste dagarna..De försöker också lyfta på huvudena,fast det är skakigt!! =) det är precis som på små människobäbisar,när de efter några månader lyfter på huvudet,och blir så glada för det..gulligt..Den första,som också är störst(han är en Monsterkatt!!!) försöker också att resa sig på tassarna,och gå istället för att kräla fram..Skillnaden i storleken på dem har ökat också..Jag är lite orolig för en liten svartgrå unge,den ser bara mindre och mindre ut..men jag kollar in och ser om de får mat allihopa,och det verkar det få..Fast det kan vara en hel del kiv vid matningen..Stackars Elsa!!! Men hon tar det med stort tålamod..
Sen igår har jag också märkt att ögonen har öppnats lite,iaf på den röda katten..Spännande tycker jag!Jag har aldrig vart med om att få kattungar på det här sättet förr.. =)
Katter är de mest underbara djuren!!!

No comments: