Wednesday, May 23, 2007

Six Cats In My Bed


Det var ju nästan så jag inte fick plats själv,oj,vilken jobbig natt jag hade!..Elsa skulle ju ligga under täcket med sina fyra kattungar,och Ester skulle ju ligga och trängas i mitt ansikte som vanligt =)..Sen emellanåt så tyckte Ester det verkade jättekul att leka med kattungarna,jag undrar tro om hon tror de är små råttor??De ser ju lite så ut!Dom rörde ju på sig ibland under täcket och piper litegrann,och Ester skulle in med tassen och få tag på dem,det tyckte jag verkade lite läskigt,hon kan ju göra dem illa väl??Så hela natten låg jag liksom halvvaken,och var rädd jag skulle lägga mig på kattungarna,och krossa dem,eller att Ester skulle döda dem,eller att de skulle ramla ut ur sängen..De krälar ju runt nästan hela tiden,jag vaknade och hade två kattungar i håret..!!! Åh,de är så härliga,dom blir ju bara sötare och sötare för var dag!Hur ska jag kunna ge bort dem???
Och vad är det med mig och fyllon?Jag ställer alltid upp för dem och hjälper med vad de nu behöver hjälp med,och så tackar jag nej när de vill ge mig pengar också..Varför gör jag så?Varför har jag så svårt att ta emot pengar av fyllon?Nu speciellt när jag har så dåligt ställt borde jag bara ta åt mig så mkt jag bara kan..men jag kan ju inte..Jag tänker väl att de kanske egentligen inte har så mkt pengar,att de måste ju ha pengar kvar sen när de blir nyktra..Men där tänker jag väl helt fel!!Har de råd med alkohol,så har de väl råd att ge mig pengar för saker jag hjälper de med..För de är ju fulla och kommer väl ändå inte ihåg att jag vart snäll och hjälpt dem,så de vore väl lika bra att ta emot pengar när de erbjuder sig..Hmm,what a fool I am...Som igår kväll tex,när min granne..som är full för det mesta..knackade på och undrade om jag kunde skjussa honom till Sala..klockan var väl nästan tio ,och jag var så trött så trött..Men jag gjorde ju ändå inget särskilt,låg ju och tittade upp i taket och filosoferade litegranna,och han sa ju att jag skulle få bensinpengar när vi kom till Sala..jag hade ju sagt att jag knappt hade nån bensin i bilen..Så jag kör han till Sala..han gav mig ett par tjugor och lite småpengar på vägen,och sen när vi kom fram till Sala,så sa han att han skulle hämta lite mer pengar,för han ville ge mig en hundring..Men vad säger ja då? jo.."Nä men det behövs ju inte,jag har ju redan fått så att det räcker till bensin"..han säger då att "Nä,de är såklart du ska få hundra kronor,du får de imorgon,det lovar jag"..
ja ja... =)

No comments: