Thursday, May 3, 2007

Tandvärk


Nu är det bestämt iaf.Findus flyttar till min Mamma.Hon har vart sugen på att ta en katt länge,men tvekat för att hon bor där hon gör.Narvavägen ligger alldeles utanför,och den är ju rätt så trafikerad,fast det är ju en 50 väg förståss.Hon vill ju ha honom som en utekatt.Det finns massor av utekatter där hon bor,så det är nog ett rätt så bra ställe att bo på iaf.Jag bor ju i ett lugnt område,men min Ellie dog ju iaf..om inte överkörd av en bil,så uppäten av en räv.. =(
Jag har sagt till henne att ta in honom på nätterna för det är ju då som det är störst risk att de råkar ut för nånting,och hon tänkte börja med att ha honom i en sele.Min lilla Findus!!!Ska flytta ifrån oss...Det blir jäkligt trist,för han är en sån söt å härlig liten kattkille!!!Dryg har han varit,men man blir ju så fäst vid dom små liven..men det var ju inte min katt från början,utan Johan och Mirandas katt.Hon var ju här i tisdags och hälsade på sin lilla katt,hon bönade och bad att dom skulle få ta hem Findus igen,men Johan vill inte ha honom tillbaka.Vet heller inte om jag skulle våga släppa iväg Findus dit igen heller,där den där häxan L bor.Hon skickar väl kattkraken rakt in i gaskammaren!!!Usch!!Vilka människor det finns!!!Skaffar man husdjur så får man väl ta hand om dem,och sörja för att de har det bra...Men Findus kommer att få det bra hos min Mamma iaf.Hon gillar katter och hon hade ju Elvis hos sig i flera år,fastän han gick å pissa på hennes mattor.Findus kan ju uppföra sig på det sättet iaf,han går duktigt på lådan.Vi får väl se hur det går,eller om han längtar hem..Han kommer att få god mat där iaf!!!och Findus älskar ju mat... =)
Tandvärk har jag fått också..HELVETE säger jag bara.Har liksom aldrig riktigt haft tandvärk i mitt liv,men jag vet att det är tandvärk nu!!Det bultar så i min ena hörntand..Fruktansvärt!!Och jag som hatar att gå till tandläkaren,det är min värsta skräck!!!Jag kan bara INTE gå dit!!!Pengar kostar det också,och det är ju nåt jag inte har nu heller.Det är den 3:e maj idag,och jag ligger redan 300 minus på mitt konto..Jag kan dessutom redogöra för vartenda öre jag spenderat av det jag fick den 26:e April. Det onödigaste jag gjorde var ju att åka till IKEA och handla litegranna till mitt hem..Köpte värmeljus,servetter,några 9 kronorsbackar att förvara grejer i,och så några tidskriftssamlare för alla mina papper..139 kronor gick kalaset på..det var min utsvävning,mitt partaj denna månad.. Tjohej,vad kul det var!!!
Valborg då? jorå,de var väl ok.Mådde skit från början,hade haft ångest attacker hela dagen,det är ovanligt att jag har så många..Brukar inte ens ha dem varje dag..En attack varar bara en mycket liten stund,kanske bara en halv minut eller så,och det är bara en känsla som kommer över mig,det kan hända när och varsomhelst.Jag kan va på skitbra humör,och kanske på en fest eller semesterresa,när ångesten liksom bara sköljer över mig..För några sekunder får jag den här obehagskänslan som är så jävla jobbig.Jag vill kräkas,och samtidigt bara gå upp i rök,försvinna i intet,för alltid...Det är så jävla obehagligt.Antagligen kan man inte ens se det på mig.Såna här ångestattackar har jag haft så länge jag kan minnas,iaf från det jag var en 16-17 år.är jag hemma,så går jag å lägger mig under täcket och hoppas att det känns bättre när jag vilat ett tag.Men oftast händer det ju när jag inte befinner mig hemma.finns inte så mycket man kan göra då.Bara andas lugnt..
Jag körde åt Kenta,som vanligt kan man ju säga,det är tredje Valborg jag kör hans Cadillac(68:a).Cruisade runt i några timmar,var väl rätt ok.Inte så många bilar och människor man kände till tycker jag.
Vart var alla som man känner?
Och vad kom alla andra ifrån??
Jaja,hade en hyfsad kväll iaf.Inget tjafs å bråk.Helt klart godkänd.Och heller inga ex så långt ögonen såg.tack och lov.
På Salaklubben,där på vägen mot Gävle,hade de två band."Moonstompers" (där lill-buddha ju spelar gitarr,det visste jag ju inte) och så "Jesse James and his gang" som ju brukar spela där i Märsta.Har sett dem ett par gånger tidigare och tyckt de spelar typ dansbandsmusik,men de hade ökat tempot litegranna den här kvällen skulle jag tro."Moonstompers" var gulliga..Småkillar! Men deras musik var mer min stil.Rockabilly..Hur kan jag beskriva det bättre? Ja om man jämför med "Jesse James",som ju mer är ett rent cover band och mer åt Rock hållet,så var "Moonstompers" klassisk rockabilly fast litegranna åt det moderna hållet..Helt ok.Dom kan jag gärna se igen.
Sen då..värsta grejen..Ett uppvaknande för mig!! Det fanns en kille där som fattade mitt intresse...Helt otroligt..Trodde aldrig det skulle kunna hända mig igen.Ok,nu vet jag ingenting om honom,det var enbart hans utseende som gjorde att jag lade märke till honom,han satt utanför då vi anlände till klubben,sen liksom såg jag bara honom där inne.Jag har minsann sett honom förr,han har nog ett litet speciellt utseende,jag tror nog inte man kan kalla honom direkt snygg..men,men..Kände mig rejält som en fjortis,där jag satt å kollade in honom,och sen vände bort blicken då han tittade åt mitt håll..Hihi..vicken loser jag är!!! Jag gick runt och ut ett par gånger för att se om man kanske skulle stöta på honom nånstans,för då hade jag nog kunnat hitta på nåt att samtala om,jag lade märke till iaf att han också var chaffis..Då är det liksom inget ovanligt att man snackar me andra chaffisar..Men jag stötte inte på honom,och så framfusig är jag ju inte så jag bara går fram till nån kille sådär som man inte känner,och börjar snacka..om man är nykter så att säga..(full och gjort så har jag ju gjort.. =) )
Ångrade mig lite när vi åkte hem att jag inte tagit nån kontakt..Jag vet ju ingenting om honom,han kanske är lite efterbliven,eller inte alls min typ.Men han såg inte efterbliven ut.Och han såg definitivt ut att vara min typ..Men som sagt,det kan jag ju inte veta nånting om..Han är antagligen värsta svinet..Det är bäst att tro det.Men på nåt sätt så verkade han vara en rätt go kille..han var ju inte sån där full och skrävlig kille,det såg jag ju..Men nåja,jag har blitt lurad förr..Och så har jag ju visst en tendens till att få även "den snällaste,goaste kille" att bli riktiga aset och bete sig som ett svin mot mig...Vad gör jag med dem??? Näe,tror faktiskt inte att det är så mycket mitt fel faktiskt..Det är en viss sorts killar som jag dras till.De kan vara utåtriktade och sociala utåt,men på insidan är de rätt så osäkra,och därför står de inte ut nå längre stund med mig..Vad jag har förstått av hur mina ex betett sig så har de efter att ha varit ihop med mig valt ett mycket lättare förhållande,än det de hade med mig..Jag kan nog vara en aning komplicerad person,och jag är ju ingen efterbliven tjej.Jag är rätt så allmänbildad faktiskt om jag får säga så,och gillar att diskutera,normalbegåvad,och det kan nog vara en pärs för vissa osäkra killar..Dom vill gärna ha en tjej som är mindre smart,och som kanske inte har så mycket att prata och diskutera om..Eller???

No comments: