Wednesday, April 11, 2007

Hmm..jag borde ju äta iallafall..det är lite roligt på ett sätt när man inte har nåra pengar kvar,man får liksom titta in i skåpen och se vad man har där,finns kanske nåt man inte ens visste om att man hade..man får använda fantasin och trolla lite.igår åt jag stekt falukorv med mos och gröna ärter till det.Visserligen inte sån ovanlig mat direkt,men jag brukar inte göra iordning det så ofta..Idag tror jag att det blir våfflor,med sylt och.....trumvirvel...glass!!! hittade ett glaspaket i frysen!!det blir ju kalasgott det ju!!och sen är det ju rätt viktigt att göra riktig våffelsmet också,men mjöl,vatten å bakpulver..Många gör ju våffelsmeten likadan som pannkakssmeten,d.v.s med mjöl,mjölk och ägg..men men (besserwissern i mig..)det blir godast våfflor med riktig våffelsmet...

1 comment:

.:PsychoPinUp:. said...

behöver man bara mjöl vatten o bakpulver till våffelsmet??
jag kör ju bara med påsmix, haha