Sunday, April 22, 2007

senare på söndagen..

ja nu har jag vart och slipat lite..men det var ju sånt ruskväder ute,å inne i garaget var det ännu kallare!!Jag höll på ett par timmar kanske,tills jag inte kunde böja på fingrarna längre =) jag var stelfrusen!! så jag åkte hem,och hoppade in i en varm dusch,och sen ner i sängen för att värma mig lite.somnade en stund och drömde lite till..Jävla drömmar!!!Förbannat!!! Fan,jag trodde jag skulle komma på andra tankar,när jag stod och slipade,men inte då..jag var ju alldeles ensam där i garaget och på radion var det bara sport.. blää..hur tråkigt är det inte med sport egentligen???
Johnny och Linda är ju sporttokiga,så naturligtvis är deras ungar också intresserade av sport..blää..det är bandy hit å dit,fotboll å judo å brottning å vete fan allt..Titta på sport är sömnmedel för mig,och att prata om sport detsamma..Lite trist när brorsan säger att Emil ska ha fotbollsmatch och att jag borde komma och titta..Nåja,det är ju min brorson som spelar,men fan alltså..fotboll är ju bra tråkigt!!!Kanske sen i sommar..så man iaf slipper stå och frysa..Som när jag gick på Emils bandymatch i vintras..Huvva..inte var jag direkt klädd för det heller,och så stå där på isen på Rocklunda för å se en massa ungar åka runt..Nääää...men ok,det kan ju vara bra att komma ut ifrån lägenheten nångång också..Men man tycker kanske att ungarna hade kunnat fått lite andra intressen också..Men det kanske kommer när de blir lite äldre..Jag sportade ju också lite när jag var liten.Gymnastik och friidrott.men jag märkte väl till slut jag inte va nå bra på sport,eller så tappade jag intresset,för jag började på scouterna istället.det älskade jag ju!Att få vara ute i skogen,och tälta och göra upp eld,och paddla kanot å sånt.Skitkul.Det borde alla ungar få pröva på.Kanske ska jag släpa med mina brorsbarn på scouter nångång??
Jaha,så var ytterligare en vecka slut..Måndag imorgon.Upp till Gruppen.Usch.Förra måndagen där så blev det ju värsta konflikten med den där hopplösa människan..Jag undrar hur det kommer att bli imorgon..Fan,orkar inte tjafsa nåt mera.Men hon är så irriterande.Är det inte om rökning så är det om att avliva katter eller nåt annat,hon har rätt så extrema åsikter.Min ena gruppledare pratade jag med i fredags,hon sa då att hon tyckte att jag och den här människan var väl rätt så lika..Men det kan jag väl inte hålla med om direkt.Fast i och för sig så kanske hon har lite rätt ändå.Hon menade ju att vi båda är rätt så bestämda över våra åsikter,och det skulle väl då vara den enda likheten.Usch,jobbigt med konflikter,men det är sånt som händer på arbetsplatser och sånt,så det är ju bara att trampa upp dit imorrn och se vad som händer..

No comments: