Wednesday, April 25, 2007

Vet inte riktigt vad..

...det är för fel nu..känner mig låg..nere..deppad..Det är onsdag och jag hade väl egentligen tänkt å titta på "Lost" men hade ingen lust till det.Gick och la mig i sängen istället..och drog täcket upp till öronen..Ingen tv på,Ingen musik på..Då är det depp..Orkar ingenting,vill ingenting..hmmm..
Jag får ju pengar imorgon,jippie..Nää,inte riktigt,enligt mina beräkningar så är jag redan pank ändåså..inga extra pengar för några roliga saker den här månaden heller..Kan inte ens betala alla räkningar med dom pengarna jag får.Det är iaf viktigast att katterna har mat och att jag tar mig in till Västerås dom två gånger i veckan som jag har rehabiliteringen.
Det är möjligt den här fasen jag verkar befinna mig i nu,har nånting med pengarna(inkomsten) att göra..Jag har inte alltid sett det själv,utan det var nåt lill-brorsan sa ju.Det var väl för några veckor sedan,vi sms:ade lite en dag,och jag sa att allt var skit,och det kändes så jävla jobbigt,och meningslöst allting.Då svarade han ju att "det är ju för att du inte har nå pengar.gå ut och skaffa dig ett jobb,och kom ut bland folk och tjäna lite pengar så ska du se att det blir bättre och roligare att leva"..Han kan ju inte ha mer rätt än så!! Det är väl så det är till stor del..Här sitter m jag mest för mig själv dag ut och dag in,och drömmer mig bort. Så mycket saker jag kunde göra om jag bara hade lite pengar..Åka till London,till Paris,till USA..köpa en 56:a Cadillac...Tatuera mig en massa,ut och roa mig,gå på restaurang och pubrundor och konserter..det är ju sånt liv jag vill ha!!! Här sitter jag mest å väntar på bättre tider..som aldrig tycks komma...
Jag var ju uppe på Rehab och hade enskilt samtal i tisdags.Det var lite jobbigt.Det är alltid jobbigt att behöva prata om sitt egna liv,och sina svårigheter och dylikt..men fick lite beröm.För att jag faktiskt har föjt min kortsiktiga plan,att komma på alla grupptillfällen och att jag dessutom jobbar på att komma i tid oxå.Min tidspassning blir ju bättre för varje gång.Dom tycker att jag gör ett hästjobb med mig själv! Så långt allting väl..
Sen kom vi till svårigheterna jag har..Ja, kommunikationen med andra människor då..Vi tog upp konflikten jag haft med den där tjejen i gruppen.Så frågade de mig vad jag trodde att andra människor tyckte om mig.."Jobbig" svarade jag..Jag tror (eller ja vet..) att folk tycker jag är jobbig..Dom sa ju också att dom märkt på mig att jag kan bli lite "stickig" mot andra människor.Det vet jag att jag kan bli.Är det nån jag inte gillar så kan jag komma med en hel del spydiga kommentarer mot den personen..och jag vägrar att ge mig..
Sånt måste jag väl jobba på..Att kanske inte involvera mig så mycket i andra människors åsikter..
De sa ju också att de förstod efter vad jag har berättat för dom om mitt liv att jag har mina anledningar att vara besviken och trött på människor,och att jag finner mig i en slags ond cirkel..typ att jag vet att folk tycker jag är jobbig,och då beter jag mig också jobbigt mot dom,och då blir det ju som jag vill.Jag är jobbig för att folk tycker jag är jobbig bla bla bla..
Dom säger att jag måste lära mig att tycka om mig själv,att se att jag har bra sidor,och att jag inte bara är jobbig..Dom säger att jag hör till gruppen,och att jag är omtyckt i gruppen och att jag visst e är en social människa,för jag tar kontakt med folk och samtalar med dem och så vidare..Jag brukar ju säga och tro om mig själv att jag är en eremit..Egentligen vet jag väl att jag inte är en eremit,för jag tycker om att träffa folk och att prata med folk.Men det är väl så att det ju är roligare att träffa folk man kan ha ett muntligt utbyte med,och det är ju inte så många man träffar som man kan ha det med..Så jag kanske tycker att jag är en eremit..

Äsch,nu börjar det här likna DRAVEL..Men jag har ju behov av att skriva ner det här.Det är ju lite terapi för mig minsann.. =) Nix,nu ska jag gå och lägga mig tror jag.Ska upp tidigt och iväg för att proviantera...

No comments: