Sunday, April 22, 2007

Mardröm

Bläää.Så vaknar man upp då och förstår att man har haft ytterligare en dröm innehållandes K...exet....SUCK...Men vad ska man göra?Det är ju en dröm..en sån kan man ju inte bestämma hur den ska vara..Eller?Det händer väl ungefär nån gång i månaden att jag torteras med en dröm om honom..Oftast är det ju en mardröm,som talar om för mig att jag ska gå vidare,för han är ju så lycklig där han är nu..bla bla bla...men när man vaknar upp och förstår att det bara var en dröm så är det inte så roligt..det kan bli några jobbiga dagar.."Hur kunde han göra sådär?" blir den stora frågan i ett par dagar..Det kan bli bra deppigt..Jag vet inte hur jag ska göra för att bli kvitt drömmarna..Antagligen tänker jag på honom ibland på dagarna,det är väl därför han dyker upp på nätterna sen.i drömmarna..så jag antar jag måste sluta tänka på honom på dagarna..Men det kan vara bara nån liten grej.Kanske nån nämner hans namn eller nånting dyker upp som jag förknippar väldigt starkt med honom,då är det kört..Hur ska jag komma över det där??Vill jag ens det?Jag är som en gammal änka som 20 år efter sin mans död vägrar träffa nån annan..Men det var ju ungefär som om han bara gick och dog.Anklaga mig för att vara otrogen och för att försöka blåsa honom,och sen bara gick och dog,knall och fall,totalt oväntat...Men varför måste jag göra mig själv olycklig genom att plåga mig med tankar på en man som valde bort mig för ett annat liv??För att jag vet att han gjorde det för att vara bekväm?För att det blev för jobbigt med kärlek och starka känslor?Nä,Jessica,skärpning nu!!!Han har gjort sitt val.Han kommer inte tillbaka!Gå vidare..Se Framåt,inte bakåt..Men jag kan inte!!!Finns det nån slags terapi för sånt här??Måste ta upp det på nåt sätt i mina "stödsamtal" uppe på gruppen.Risken finns ju förståss att man bara börjar gråta.Jag är på nåt slags gråthumör igen..En liten svacka..Och det är ju så mycket annat vi ska prata om där uppe på tisdag.Konflikten med den där bitchen,som går i måndagsgruppen..Det där är ju en av de grejer jag behöver jobba med innan jag tar mig ut i arbetslivet igen.Därför jag går på rehabilitering.Jag hamnar ibland i konflikter med människor som tycker annat är mig..Jag måste väl försöka att ta det lite lugnare och kanske inte brusa upp som jag gör,och lägga ner mina spydiga kommentarer..Suck,det är mycket på en gång..men nu ska jag åka till L-P och slipa litegranna.kanske kommer jag på bättre tankar då.. =)

No comments: