Thursday, April 26, 2007

Shopping i Sala

Sådär ja..nu har jag fått mina pengar,det var lite mer än jag räknat med,men det innebär inget positivt för mig i vilket fall,för det finns räkningar som måste betalas.
Jag tog en tur till Sala med Amazon,via Kumla kyrkby..En fin liten tur..Vädret var ljuvligt,speciellt när man sitter i bilen,för då fläktar det så skönt genom de nervevade rutorna..Väl framme var det nog aningen lite för varmt för mitt tycke..
Nåväl,handlade lite på Lidl,som jag har vart starkt emot,jag bojkottar ju dom egentligen..hmm..men nu hade de ju billig svensk köttfärs där..39.90 för ett kilo..de var billigt..Sen har dom billig smältost där oxå..å väldigt goa kakor,som dom inte har nån annan stans..så,suck,min bojkott höll inte i sig..
Jaja,sen åkte jag över till Rätt Pris som ligger alldeles bredvid och köpte resten av vad jag behövde.Schampoo,Kattmat,Falukorv,Kycklingfiléer och lite annat och så Glass...Hallonglass med chokladkross,den är verkligen underbar..mums..Men nu får jag passa mig,så jag inte går upp dom kilona som jag tappat här den senaste tiden.Jag har kanske gått ner ett par kilon,och det känns skitbra.man mår verkligen bättre,känner sig lite piggare..Vill gå ner så jag väger runt 60 kilo.Nu är jag väl uppe på 67 tror jag.

Men nu har katterna mat ett tag iaf,det är skönt.det är så jobbigt med hungriga katter..dom tittar så sorgset på en och jamar så ledsamt..Usch..Sen kom ju morsan över och hälsade på en stund igår,hon kommer inte ut så ofta,kanske varannan vecka eller så,det är ok,för då behöver man inte bråka och tjaffsa.Men hon är otrolig,hon ska bläddra i mina pappershögar och snoka och kommentera,det är skitjobbigt.Innan hon kommer över så vill jag helst alltid veta det på förhand så att jag kan gå runt och gömma undan saker som jag inte vill att hon ska se..nä,det handlar inte om sexleksaker eller porrtidningar eller nåt sånt som ligger utspritt,nä,utan vanliga saker som kanske nån räkning eller nån grej som jag nyligen köpt på loppis eller så.Hon blir så sur om man handlar,i hennes tycke,"helt onödiga grejer" när man som jag är sååå pank..Visst har hon väl rätt i det,men det jag handlar nån gång då och då är ju inga exklusiva grejer precis.Jag gillar ju att åka förbi nåt loppis och gå in och se vad de kan tänkas ha som jag behöver i mitt hem..Sist jag hade pengar åkte jag förbi Brödet & Fiskarna och hittade en hyfsad skrivbordslampa från kanske det sena 60 talet/tidiga 70 talet.den är i orange plåt.40 spänn fick jag ge för den.Det hade jag egentligen inte råd med,men jag har länge letat efter en skrivbordslampa,jag behöver verkligen lampor i det här huset..Den fick morsan naturligtvis syn på när hon var här,men hon gillade den själv,så hon tyckte det var en schysst affär.Hon är ju som mig,loppistokig,så hon förstår väl mig litegrann iaf..
Nåja,det jag sku säga med det hela var ju att hon är ju så himla förälskad i lilla Findus..Hon tycker han är så söt,och hon lyser verkligen upp när han hoppar upp i hennes famn..Så där har hon inte riktigt reagerat på mina andra katter,så jag har förstått att det är nått extra hon känner för Findus..det är ju bara bra,för han är ju inte riktigt min katt,så det skulle vara bäst om han kunde flytta hem till henne..jag bearbetar henne för fullt.Hon är sugen på att ta hem honom det vet jag,men hon tvekar ju eftersom hon åker bort ibland,och inte tycker hon kan ta fullt ansvar för en katt..Visst gillar jag Findus,han är en himla go och gullig katt,lite dryg ibland bara,men jag kan nog inte har han kvar här så länge till.Snart blir dom väl könsmogna,han och Ester,och några fler kattungar kan jag inte ha i mitt hus för tillfället!!!..

Kenta ringde idag oxå..Förstod ju att de behövde chaffis,kanske till helgen.Men han vill jag ska köra på Salacruisingen på Valborg.Den som skulle ha kört backade ur.Men jag sa ju till honom att jag misstänkte ju att K eventuellt kanske skulle åka dit med sin bil och sin fru,och att jag absolut inte vill se dem,för då kanske jag mår dåligt.Jag fick ju höra från K´s kompis T här i stan att K var på gång med bil och allt,det sa han till mig för bara två veckor sedan,visserligen på fyllan,men det trodde jag ju på.Men så ringde Kenta vidare och skulle forska lite och ringde sen upp mig igen.Nu hade han pratat med samme person som jag pratat med,och nu säger denne person(då visserligen genom kenta)att det inte alls är särskilt troligt att K kommer dyka upp på nån cruising förrns nästa sommar,då hans bil tydligen står nerplockad för lack..Ok,det får jag väl tro på..Så jag sa till Kenta jag kunde köra.Det är väl förväl iaf,för annars hade jag väl kanske bara setat här hemma och deppat.Sen tänkte jag att om K skulle dyka upp i allafall,så måste jag liksom helt enkelt inte bry mig!Blotta tanken på honom kan ju inte få stoppa mig från att åka på cruisingar i sommar,nu får jag verkligen ge mig.. =)

Jag är verkligen rätt så kärlekskrank nuförtiden.Det är under kontroll nu för tillfället,men jag har liksom drömt såna här halverotiska drömmar på nätterna den senaste tiden.Inga dåliga drömmar heller direkt,då det involverat riktigt snygga män från filmduken..bla George Clooney.. =) och senast inatt Rafael Ekholm eller vad han heter =) Har aldrig tyckt han varit så snygg tidigare,men i drömmen inatt var han det sannerligen.. =) Hehe..inte konstigt man har problem med att hitta nån kille,om man har sådana krav.. Ähh,jag får väl fortsätta att drömma erotiska drömmar om snygga filmstjärnor..tihihi =)

No comments: