Wednesday, April 18, 2007

Recept på Våfflor.

1oo gram smält margarin
4 dl mjölk
1 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl

man rör ihop torrvarorna,sen häller man i mjölken å smöret,vispar om,å så gräddar man..mums..men jag vet att det ska finnas ett ännu bättre recept,där man använder vatten istället för mjölk.Blir ju ännu billigare mat då ju.

Jaha,så var man här på bloggen igen då..det har ju hunnit gå några dagar nu.Hade tänkt att skriva lite om helgen,men det känns ju lite inaktuellt nu..Dagarna går så jäklans fort,jag fattar inte..Men jag har inte bara legat hemma och latat mig iaf.få se nu..Hmm.. Jo i fredags var jag ju på gruppen..det skrev jag ju om,sen på lördagen var jag ju ut och körde åt K/I,det var ju cruising och rock´n roll i Hallsta.
Jag kände mig lite seg och hade ingen lust att åka iväg,men sen när jag kom iväg blev jag faktiskt glad över att jag tagit mig ut!!!Jag behöver komma ut mer.Vädret var strålande sol,och rätt så lagom varmt,och uppslutningen var stor,massor med jänkare hade tagit sig ut..det märktes att det också var den första cruisingen för sommaren,för folk gick runt och såg så lyckliga ut,och folk kramades och man hörde "åh,hej va kul å ses igen" lite här och var.
Så det var trevligt.Träffade på Fossing,som jag inte sett på ett par år tror jag,han var så go o trevlig som han brukade vara,jag tror minsann han kände igen mig..(iaf vill jag gärna tro det..)Jag hängde ju med honom rätt mycket då jag var med C i garaget.Jag köpte leksaker åt honom,och vi busade och gosade,ibland hängde han med på en tur i amazonen.Då satt han bakom mig,och vevade jag ner rutan så skulle han naturligtvis sticka ut huvet oxå.kunde bli lite vått i nacken.. =) (Alltså,Fossing är en hund..mer bestämt en slags rottweiler-dobermann korsning..fast jag tror han har mest labrador i sig ja!!)
Iaf,cruisingen var hyfsad,en hel del bilar och glada människor,och med avslutning på Folkets Hus.Fast väl där inne blev det lite segt..Folk var vid det laget rätt fulla och trötta,och nåt av banden lät lite som ett dansband(gillar vi inte..)men mot slutet lyftes det upp litegranna,vad hette han nu? Orville Nash.om jag inte minns helt fel.Spelade lite mer Country-Rockabilly som jag gillar.Som kompgrupp hade han High-Jacks,som jag hört en del om,men aldrig sett.Det var helt klart godkänt.
Det blev en rätt tidig kväll.Alla var avsläppta vid halv tre.

På söndagen skulle jag ju köra brorsan,svägerskan plus hennes brorsa till frihamnen i Stockholm.Jag hatar verkligen att köra i Stockholm.Nog har jag kört många mil och i många olika städer,men Stockholm skrämmer mig på ett sätt..Jag vet inte om det var för vi körde mkt där när jag var liten,då var vi där var och varannan helg,och körde runt där.Jag gillar det inte.Men jag ville vara schysst,dessutom skulle de ge mig lite pengar sa de.Nåja,det gick väl rätt så bra,körde bara pyttelite fel..Slängde av dem där,och fick en hundring av Lindas bror,och en hundring av Linda.(Mums,nu kan jag köpa en stor cola plus att katterna får lite mat..)Sen fanns det inte mkt mer att göra än att åka hem och lägga sig..det är väldigt tröttade att köra i Stockholm,det är liksom bilar och olika filer och massor med människor överallt.För mycket..

Vad gjorde jag på måndagen då?Just det,då har jag ju min grupp på psyk igen.Min rehabiliteringsgrupp.Vi hade ju haft uppehåll under påsk,så det gick bort ett par gånger,så det var ju kul att börja med det igen.Det första jag fick höra när jag kom dit var att en av gruppdeltagarna bad mig om ursäkt inför dom andra,hon bad om ursäkt för att hon varit så snäsig och otrevlig mot mig förra gången hon var där..Tackar,tackar.Jag tyckte hon var en riktig bitch!!!Och det var ju skönt att få höra att det tydligen inte bara var jag som uppfattat hennes bitchighet..Skönt att få en ursäkt!!!Jaha,tänkte jag.Får väl ge henne en andra chans då..Men det gick ju i stöpet en stund senare,då vi hamnade i en diskussion om rökning..Då var det kört..Hon menade på att rökning inte ger cancer utan att det beror på vad man har för gener..Då flög jag i taket!Dessutom säger hon att hon inte bryr sig om hennes barn börjar röka,bara dom betalar det själva..AAARRRGGGGHHHH....Hur jävla blåst i huvet får man vara egentligen??Att tänka så där på 2000talet,det är jäkligt ointelligent,det sa jag också till henne..Det är fan inte roligt att se sin pappa kvävas till döds av lungcancern som han fått pga rökning..Jag skiter väl hur det går för henne,hon kan gärna få dö en plågsam död,men jag tycker jäkligt synd om hennes ungar..Fan vad upprörd jag blev..jag bara skakade,men jag kunde behålla mitt lugn i allafall.Jag blev inte galen och börja skrika å gapa och kasta grejer på henne hahaha.. =) Det är väl sådana här situationer jag bör träna på.Att inte involvera mig,och bry mig för mycket.Att ignorera kanske.Folk som jag ändå inte har nåt gemensamt med.Hon sa "vad bryr det dig?gå hem å skriv i din dagbok!" =) Jävla apa.Få ser hur det kommer att gå nästa måndag..
Ja efter den dagen var jag fan rätt så slut också..Hem och vila..

På tisdagen var det till att åka till Stockholm igen då..suck..hade inte den minsta lust med det.. =(.Skulle hämta brorsan och svägerskan igen efter deras kryssning.Jag var tvungen att åka tidigt för de skulle komma in redan vid tio-halv elva på dagen.Desto värre för mig,som är så morgontrött..Blev lite försenad naturligtvis,vilket gjorde att brorsan å Linda ringde å stressade mig och var irriterade vilket ledde till att jag missade en viktig avfart i Stockholm,och körde helt fel..SUCK SUCK..Snurrade runt en timme typ,i Stockholms lunchrusning,innan jag hittade tillbaka till Valhallavägen och till slut Frihamnen..Sen när jag hämtat upp dem,och vi skulle bege oss hem,så naturligtvis missade jag ytterligare en avfart och kom nästan halvvägs till Norrtälje,innan jag lyckades vända om..Var hemma igen framåt kvällningen.zzzzzzzzzzzzzzzzzzz..sliten var jag.

Idag har jag stortvättat och städat här hemma.Som sagt,med fyra katter måste jag städa varje dag,för att hålla efter.Jag misstänker starkt att min Elsa kanske är gravid..Kom på det idag..Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..Jag hade henne i famnen när jag kände nåt på hennes mage som kunde vara en fästing,skulle leta efter den för att ta bort den,men så kände jag flera stycken små klumpar på hennes mage,och då slog det mig...Shit,det är inga fästingar,det är hennes "nipples" spenar,tuttar eller vad heter det?!?Shit,shit,shit..Sen kollade jag in henne,och visst har hon fått mage..SHIT.Men det är bara mitt eget fel..Jag hade kunnat sterilisera henne,eller iaf gett henne p-pillerna som jag fått utskrivet till henne..Varför gjorde jag det inte??Nja,kanske ville jag väl hon skulle få ungar,hade det vart för ett halvår sen så hade det vart helt ok,men just nu passar det ju inte så bra..med Ester och Findus som är små å helvilda..men det är mitt eget fel,och jag får ta mitt ansvar som husdjursägare..Jag älskar ju min lilla Elsa,vill göra det bästa för henne..Så jag får väl ta och spara upp lite extra pengar,för nu kommer det att kosta ännu mer å ha katterna..Tur att jag är sjukskriven så jag har tid..Nu när jag funderat lite så kan det kanske vara så att hon är i första månaden..Hon var ju löpsk här för ett tag sedan..gick omkring å skrek å åmade sig..men hon hade ju vart ute så förut å inte blitt på smällen..Men om det nu är så iaf,så är det väl ungefär en månad kvar då..så kanske jag har kattungar här hemma i slutet av maj kanske..Hmm...oj oj oj...

1 comment:

.:PsychoPinUp:. said...

va duktig du är som skriver så mycket :d