Saturday, April 14, 2007

vakna med huvudvärk

jaha..vaknade med huvudvärk..jätteskoj..har städat på förmiddagen,hade egentligen planerat att åka över till L-P och slipa klart den där jävla olds ramen,men jag vaknade ju så sent,så jag satte igång med att städa lägenheten igen.Har man kattungar så måste man städa varje dag,Guuuu vad de drar till!!När man varit borta hela dagen och kommer hem,eller när man vaknar efter en natt,så kan man vänta sig värsta kat(t)astrofen..haha..va ja e lustig då..blomkrukor ligger på golvet,jordkokor i hela lägenheten,mattorna ligger i en enda hög,och har jag extra tur (haha) så har också Elvis pissat på golvet...Skit,vad jag är trött på hans pissande..ibland kan det gå ett tag,men sen pissar han på en matta eller så helt plötsligt.Jobbigt,för det luktar så fasansfullt..kattpisslukten kan man aldrig vänja sig vid..men Elvis är ju 16 och ett halvt nu..han börjar bli gammal,han kanske inte har så lång tid kvar..han har ju funnits i halva mitt liv.tog honom när jag var 18 och bodde på Djäkneberget.Han och jag har vart med om en del.stackare..Nä,så jag får stå ut ett tag till tänkte jag..

Jag har lovat köra åt K/I idag.de vill att jag ska vara där redan klockan 15.Det tycker jag nog är lite tidigt.Men bjuder de på mat så.. =).Det kommer att bli en lång natt..Hmm..har faktiskt inge vidare lust att köra..men,men nu har jag lovat.Det är ju inte så att jag har lust att festa heller,jag känner att jag mest vill vara hemma ikväll,och pyssla lite med grejer här hemma,har ju fortfarande en hel del att gå igenom sen min flytt.Så vill jag bli klar med slipandet,så jag kan ta in min amazon och börja jobba på den istället.När jag är så här jävla fattig som jag är just nu,så vill jag ju helst inte ens gå utanför dörren..det är bara så jobbigt,jag fattar inte att det ska kosta så fort man kliver utanför dörren!!Jag behöver ju bensin till bilen,för att ta mig nånstans..Jag lånade lite pengar av brorsan,så jag kunde sätta in på kontot,men hade lite räkningar att betala,så nu har jag bara 9 kronor kvar på kontot..Jag hoppas verkligen att det räcker för att kunna övertrassera mitt konto igen,annars så kommer jag nog inte så långt på den tanken jag har i bilen nu.Kanske jag tar mig så långt som till Ansta eller Tillberga..Jag har verkligen inte nån vidare lust att bli stående längs med vägen..

Jag hade ju fått inbjudningskort till Rickis bröllopsfest.Den är ju idag.I Stockholm.Jag har funderat och funderat om jag ska gå eller inte.Jag blev jätteglad för att jag blev bjuden verkligen!Men guuu,jag har ju inte träffat Ricki på år å dag ju!!Hade Outi kommit över från London för att gå,så hade jag kunnat gått,men nu har jag inte hört nåt ifrån henne heller,så antagligen kommer hon inte över.Så då blir det ingen bröllopsfest för mig..Naturligtvis mår jag dåligt över det också..Jag mår ju dåligt över det mesta..får värsta ångesten för att jag inte gjort det ena eller det andra..suck..jobbigt att vara mig..
Jag har ju inte mått nåt vidare den senaste veckan,hamnade lite i en depperiod tror jag.Vet inte om det berott på det "fina" vädret eller om det var så att jag missade ta min medicin ett par dar..
Men jag tog mig upp till min grupp på lassarettet igår iallafall.Det är jag rätt glad att jag gjorde.Även fast jag kom ju en halvtimme försent,och mådde naturligtvis dåligt över det,och kände mig totalt misslyckad som inte ens kan komma i tid..Vi är några stycken i en grupp,som sitter där å pysslar med nåt,å bara snackar om lite allt möjligt.Vi är väl alla i en liknande situation,så det är ju ingen som tycker man störd på nåt sätt (haha) och det känns ju rätt ok,man kan prata med dom om sina egenheter och bli förstådd.Det känns bra.
Det är ju ingen där uppe som är galen på nåt sätt,utan dom flesta har väl varit deprimerade eller utbrända,och har väl lite problem med sin självkänsla och att kunna fungera normalt i samhället liksom.Som en av killarna i en annan grupp sa: "Jag tror inte jag har träffat mer vettiga personer i mitt liv,än dem som jag har träffat här uppe" och det har han ju helt rätt i.Alla vi som går där har väl liksom sökt oss själva dit,för att vi förstått att vi behöver nån slags hjälp med våra liv.Och jag har känt att jag fått en hel del hjälp av dem,jag var ju minsann ett vrak när jag först kom upp dit.Satt bara å grät om jag skulle berätta nåt om mig själv.Riktigt så är det väl inte nu,även om jag vet att det kommer att ta ett bra tag innan jag mår helt bra med mig själv..Men jag jobbar ju på det iallafall.Nu ska jag iväg..Tjing tjing..xxx

No comments: